Η αναπληρώτρια Συνήγορος του Πολίτη, καθηγήτρια Καλλιόπη Σπανού, παρέδωσε την ετήσια Εκθεση της αρχής στον πρόεδρο της Βουλής.
Σύμφωνα με αυτήν, πολλές υπηρεσίες του ελληνικού Κράτους παραμένουν προβληματικές ενώ η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει την ποιότητα αρκετών εξ αυτών. Oι βοηθοί Συνήγοροι παρουσίασαν περιπτώσεις, ο καθένας στον τομέα του, στις οποίες διαφαίνεται είτε η προβληματικότητα είτε η βαριά σκιά των μειώσεων στις χρηματοδοτήσεις.
Στα στατιστικά, ο Συνήγορος δέχτηκε κατά το έτος που έφυγε, συνολικά 13.179 αναφορές.
Από αυτές, ποσοστό 59,8% ήταν εντός της αρμοδιότητας του Συνηγόρου και εξετάστηκαν.
Από αυτές που εξετάστηκαν, το 53,07% κρίθηκαν ως βάσιμες, ο πολίτης δηλαδή είχε δίκαιο να παραπονείται γιατί είχε αδικηθεί από τη Διοίκηση! Ποσοστό 38,08% δεν ήταν βάσιμες, δηλαδή οι φορείς της Διοίκησης είχαν ενεργήσει νόμιμα και σε ποσοστό 8,85%, η έρευνα διακόπηκε για διάφορους λόγους.
Το σημαντικότερο στοιχείο: Στις αναφορές που κρίθηκαν βάσιμες και κατατέθηκαν προτάσεις προς τη Διοίκηση για να τις επιλύσει, η επιτυχία (επίλυση) έφτασε στο 73,16%.
Δεν κατέστη δυνατό να επιλυθούν αναφορές σε ποσοστό 10,64% γιατί δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις του Συνηγόρου και σε ποσοστό 12,94% γιατί υφίστανται νομοθετικά κενά ή χρόνιες οργανωτικές αδυναμίες.