Σε μια πρώτη ανάγνωση η ΥΑ έχει πολλές αστοχίες. Καταρχάς δεν μοριοδοτείται η εκούσια μετάταξη (εφόσον κάποιος υπάλληλος επιθυμεί να πάει σε άλλη υπηρεσία, θα έπρεπε ή να προτάσσεται αυτών που δεν επιθυμούν ή να μοριοδοτείται με πολλά μόρια). Επίσης τα τυπικά προσόντα και καλή υπηρεσιακή αξιολόγηση λαμβάνονται υπ’ όψιν με θετική βαθμολογία είτε θέλει κάποιος να μετακινηθεί είτε όχι!! Δηλαδή κάποιος που δεν θέλει να φύγει από μία υπηρεσία εφόσον έχει υψηλά προσόντα έχει περισσότερες πιθανότητες να φύγει (τιμωρείται δηλαδή που είναι καλός υπάλληλος..). Αντιστρόφως, τα προβλεπόμενα κοινωνικά κριτήρια (αριθμός τέκνων) και ο χρόνος προϋπηρεσίας λογίζονται ως αρνητικά ακόμη και εάν κάποιος επιθυμεί να μετακινηθεί…(εκτός από όσους τίθενται σε διαθεσιμότητα). Επίσης πουθενά δεν γίνεται μνεία για συνυπηρέτηση ή αναπηρία, έτσι ώστε υπάλληλος ΑΜΕΑ να μπορεί να μετακινηθεί και εκτός Νομού… Επίσης η χιλιομετρική απόσταση του φορέα προέλευσης από το φορέα υποδοχής λαμβάνεται υπόψιν μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (σε ισοβαθμία όπου δεν μπορεί να καθοριστεί η σειρά κατάταξης με τη μοριοδότηση). Όμως θα έπρεπε να είναι μείζον ζήτημα γιατί οι μετακινήσεις κοστίζουν ακριβά στον εργαζόμενο και οι μετακινήσεις σε νησιά, ορεινές περιοχές ή εκτός Νομού ενδεχομένως να τον εξοντώσουν οικονομικά εάν έχει οικογένεια, δάνεια κ.α Δεν φτάνει που οι υπάλληλοι έχουν υποστεί περικοπές μισθών, αυξήσεις φόρων, πρέπει να επωμίζονται και τα έξοδα μετακίνησης ή πολύ χειρότερα τα έξοδα ενοικίου σε άλλη πόλη ή χωριό…
Πέραν των παραπάνω, κραυγαλέα αστοχία της Απόφασης θεωρείται η ισοπεδωτική εξομοίωση όλων των επαγγελματικών προσόντων πέραν του πρώτου πτυχίου… Η κατοχή δεύτερου ή τρίτου πτυχίου, η κατοχή μεταπτυχιακού, η κατοχή διδακτορικού και η αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης εκτιμώνται ως ένα προσόν (! ! !) και μάλιστα με χαμηλή μοριοδότηση…
Επιτροπή Ανίχνευσης προβλημάτων ΔΕΕ